Ar mokslas gali būti įdomus?

2024 m. kovo 20 d. Gamtos tyrimų centro ankstyvosios karjeros tyrėjai kartu su komunikacijos ir viešojo kalbėjimo eksperte bei „World of Words“ įkūrėja Neringa Bliūdžiūte susirinko padiskutuoti apie mokslo komunikacijos svarbą.

Susitikimo metu Neringa aptarė dažniausiai mokslininkų daromas klaidas, pristatant savo tyrimų rezultatus visuomenei, taip pat iš ko turėtų susidėti sklandžios ir, svarbiausia, plačiajai visuomenei suprantamos mokslininkų žinutės, kaip palaikyti ryšį su žiniasklaidos priemonėmis, kokiu būdu į jas kreiptis ir kaip sudominti mokslinių tyrimų rezultatais.

Pasak Neringos, norint mokslo komunikaciją padaryti lengvesnę ir efektyvesnę, turėtume labiau pasitikėti savimi ir savo srities žiniomis, mažiau skirti laiko ir energijos kuriamos žinutės pergalvojimui (angl. overthinking), nes juk niekas nežino apie mūsų tyrimą daugiau nei mes, esame unikalūs, turime išskirtinį požiūrį į analizuojamą problemą, net jei kas nors ir atlieka panašius tyrimus. Bendraudami turėtume sutelkti dėmesį į tai, ką norime, kad žmonės prisimintų po mūsų pranešimo ar perskaitę komunikacinę žinutę.

Komunikacijos ekspertės užkrečiantis entuziazmas, paprastumas, kalbos lengvumas skatino ankstyvosios karjeros tyrėjus aktyviai dalytis savo patirtimi, komunikuojant apie mokslinių tyrimų rezultatus žiniasklaidos priemonėse ir socialiniuose tinkluose. Taip pat neabejotinai prisidėjo prie gilesnio supratimo apie mokslo komunikacijos iššūkius ir galimybes bei įkvėpė tyrėjus ieškoti naujų būdų, kaip padaryti mokslą įdomesnį ir dar labiau prieinamą visuomenei.

Diskusijos dalyviai džiaugėsi galimybe pabendrauti su komunikacijos specialiste ir gauti patarimų konkrečioms išsakytoms situacijoms.

Nuoširdžiai dėkojame Neringai Bliūdžiūtei už įkvepiančią diskusiją, vertingus patarimus ir skirtą laiką ankstyvosios karjeros tyrėjams. Linkime sėkmės tolimesniuose darbuose.

×